Saturday, September 17, 2011

California and Texas 2011 (2/4)

それからお父さんの出身のテキサス州にヒューストン市に行きました。ヒューストン市の人口は2,100,000人でアメリカで4番目に人口の多い都会です。テキサス州の夏は勿論暑くて7月の温度は毎日30℃を超えています。でも逆に室内はどこもエアコンが効きすぎていて冷えます。健康的に悪いだけじゃなく、あまりエコじゃないから意味が分かりませんでした。。。楽しかったけど、今度は春に行こうかな!!!

Then we headed to Houston, Texas and the surrounding area for two weeks. Good times... but really really hot in summer!

Major League Baseball... AGAIN!
Fortunately the Astros won 7-6... which is not always guaranteed...

Minute Maid Park in Houston

Brutus Beefcake at Rice University in Houston

NASA Johnson Space Center

At my Uncle`s place - nice backyard, huh?!
私の叔父さんの庭です。
都会なのにこういう場所に住んでいます!

We hit a couple of Japanese restaurants while in Houston.
At this one I had Teriyaki Chicken.
日本レストランの照り焼きチキン定食です。
でも何か足りないでしょ?!
アメリカン人は先にスープを飲む習慣があるので、
最初に味噌汁が来て、それからメインが来ました。
やっぱり私は最後に味噌汁を飲みたかったです!!!

No comments: